ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΪΟΥ 2017 (ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ) ΑΡ.Φ 2
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα. Ἔστι δὲ ἐν τοῖς Ἱεροσολύμοις ἐπὶ τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα, ἡ ἐπιλεγομένη Ἑβραϊστὶ Βηθεσδά, πέντε στοὰς ἔχουσα. Ἐν ταύταις κατέκειτο πλῆθος τῶν ἀσθενούντων, τυφλῶν, χωλῶν, ξηρῶν, ἐκδεχομένων τὴν τοῦ ὕδατος κίνησιν. Ἄγγελος γὰρ κατὰ καιρὸν κατέβαινεν ἐν τῇ κολυμβήθρᾳ, καὶ ἐταράσσετο τὸ ὕδωρ· ὁ οὖν πρῶτος ἐμβὰς μετὰ τὴν ταραχὴν τοῦ ὕδατος ὑγιὴς ἐγίνετο ᾧ δήποτε κατείχετο νοσήματι. Ἦν δέ τις ἄνθρωπος ἐκεῖ τριάκοντα καὶ ὀκτὼ ἔτη ἔχων ἐν τῇ ἀσθενείᾳ αὐτοῦ. Τοῦτον ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; Ἀπεκρίθη αὐτῷ ὁ ἀσθενῶν· Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω, ἵνα ὅταν ταραχθῇ τὸ ὕδωρ, βάλῃ με εἰς τὴν κολυμβήθραν· ἐν ᾧ δὲ ἔρχομαι ἐγώ, ἄλλος πρὸ ἐμοῦ καταβαίνει. Λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἔγειρε, ἆρον τὸν κράββατόν σου καὶ περιπάτει. Καὶ εὐθέως ἐγένετο ὑγιὴς ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἦρε τὸν κράββατον αὐτοῦ καὶ περιεπάτει· ἦν δὲ Σάββατον ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ. Ἔλεγον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι τῷ τεθεραπευμένῳ· Σάββατόν ἐστιν· οὐκ ἔξεστί σοι ἆραι τὸν κράββατον. Ἀπεκρίθη αὐτοῖς· Ὁ ποιήσας με ὑγιῆ, ἐκεῖνός μοι εἶπεν· ἆρον τὸν κράββατόν σου καὶ περιπάτει. Ἠρώτησαν οὖν αὐτόν· Τίς ἐστιν ὁ ἄνθρωπος ὁ εἰπών σοι, ἆρον τὸν κράββατόν σου καὶ περιπάτει; Ὁ δὲ ἰαθεὶς οὐκ ᾔδει τίς ἐστιν· ὁ γὰρ Ἰησοῦς ἐξένευσεν ὄχλου ὄντος ἐν τῷ τόπῳ. Μετὰ ταῦτα εὑρίσκει αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καὶ εἶπεν αὐτῷ· Ἴδε, ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται. Ἀπῆλθεν ὁ ἄνθρωπος καὶ ἀνήγγειλε τοῖς Ἰουδαίοις ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ ποιήσας αὐτὸν ὑγιῆ.
Το θαύμα στην προβατική κολυμβήθρα της Βηθεσδά μνημονεύει σήμερα η Εκκλησία μας στο κυριακάτικο ανάγνωσμα της Θείας Λειτουργίας. Αλήθεια, τι γινόταν εκεί; -Πολύς κόσμος συνέτρεχε για θεραπευτεί από τις ασθένειές του αφού κατά καιρόν άγγελος τάραττε το νερό της κολυμβήθρας, ο πρώτος που θα προλάβαινε να πέσει μέσα στο ταραγμένο από τον άγγελο νερό θα έβρισκε ξανά την υγεία του.
Ο Θεός χρησιμοποιεί το νερό ως μέσο για να θεραπεύσει τον άνθρωπο. Αλλά ποιο νερό; Όχι οποιοδήποτε, αλλά αυτό που ο άγγελος άγγιζε. Έτσι με αυτό το θαύμα προετοίμαζε σιγά-σιγά τους ανθρώπους για το άγιο βάπτισμα, το οποίο δεν είναι ένα κοινό λουτρό όπως όλα τα άλλα, αλλά πρόκειται για την όντως αγιοπνευματική αναγέννηση του ανθρώπου.
Ο Κύριος συνάντησε στην κολυμβήθρα της Βηθεσδά έναν παράλυτο που είχε τριάντα οκτώ χρόνια καθηλωμένος στο αναπηρικό κρεβάτι του. Μας κάνει εντύπωση που ενώ είναι Κύριος των Πάντων και γνώστης των καρδιών ρωτά τον παράλυτο αν θέλει να γίνει υγιής! Γιατί το έκανε αυτό;
-Ας στενάξουμε αδελφοί διότι περνάμε έτσι γρήγορα και βιαστικά αυτά που θα έπρεπε να μας συνταράξουν: Τριάντα οκτώ χρόνια ο παράλυτος στέκονταν εκεί. Δεν βαρέθηκε, δεν ολιγοπίστησε, αλλά συνέχισε να ελπίζει!!! Εμείς ούτε δέκα μέρες δεν μπορούμε να βαστάξουμε στην προσευχή μας ολιγοπιστώντας και ξεφυσώντας απελπισμένοι αν δούμε ότι το αίτημά μας δεν βρίσκει ανταπόκριση. Αλλά θα πεις: είναι κουραστική η αδιάκοπη προσευχή. Αλλά και ποια αρετή δεν είναι κοπιαστική; Και γιατί τελικά δεν θέλεις να κοπιάσεις;
Ας υποθέσουμε ότι μπορούσες να ζήσεις κλεισμένος για χρόνια μέσα σε ένα σπίτι χωρίς να κάνεις τίποτα όλη την ημέρα και ότι τα πάντα θα σου τα έφερναν στο χέρι. Ερωτούμε:- Υπάρχει ζωή αθλιότερη απ’ αυτήν;
Ο Θεός πάντοτε εργάζεται αλλά με την διαφορά ότι δεν κοπιάζει στην εργασία Του. θα πεις πως γίνεται κάποιος να εργάζεται και να μην κοπιάζει;- Έτσι δημιουργήθηκε αρχικά ο άνθρωπος, του δόθηκε εντολή να καλλιεργεί τον παράδεισο, δηλαδή έπρεπε να εργάζεται, αλλά δίχως να κοπιάζει. Όταν όμως μπήκε στη μέση η αμαρτία τότε προστέθηκε και ο κόπος. Εξακολουθεί όμως να σου κάνει εντύπωση το πώς γίνεται να εργάζεται κανείς χωρίς να κοπιάζει. Τότε θα πρέπει να δεις τους αγγέλους, οι οποίοι ακούραστα εργάζονται ασταμάτητα χωρίς ποτέ να χωλαίνουν στην εργασία τους.
Ας προχωρήσουμε όμως παρακάτω: Τελικά ο Ιησούς θεράπευσε τον παράλυτο, όμως ήταν μέρα Σάββατο, και οι Φαρισαίοι της εποχής κατέκριναν τον θεραπευμένο που κουβαλούσε το κρεβάτι του κατ’ εντολήν του Κυρίου. Και τώρα θα ρωτήσει κάποιος: - Γιατί ο Χριστός σε πολλές περιπτώσεις επιλέγει να τελέσει το θαύμα την ημέρα του Σαββάτου;
-Πρώτον για να καυτηριάσει την υποκρισία των Φαρισαίων, οι οποίοι διύλιζαν τον κώνοπα την δε κάμηλον όμως κατέπιναν.
-Δεύτερον, διότι κανείς νόμος δεν απογόρευε να κάνει κάποιος το καλό εν ημέρα Σαββάτου. Άλλωστε οι ιερείς ακατάκριτα παρέβαιναν το Σάββατο ποιούντες την εργασία τους εν τω ναώ.
- Τρίτον, για να δείξει σε όλους ότι ο Υιός του ανθρώπου είναι Κύριος και του Σαββάτου. Ο Νομοθέτης δηλαδή στέκεται ίσταται πάντοτε πάνω από τον νόμο.
Ο Χριστός αφού θεράπευσε τελικά τον παράλυτο της περικοπής, τον συμβούλευσε να μην αμαρτάνει πλέον μη τυχόν του συμβεί τίποτε χειρότερο από πρότερή του κατάσταση. Με άλλα λόγια για την πολυετή αυτή ταλαιπωρία αυτού του ανθρώπου ευθύνονταν οι αμαρτίες του. Πράγματι, οι περισσότερες των ασθενειών είναι αποτέλεσμα αμαρτιών, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που οι ασθένειες στέλνονται στον άνθρωπο προς δόξαν Θεού!
Ας προσέξουμε λοιπόν αδελφοί τον βίο μας, ας πάρουμε στα σοβαρά την υπόθεση της σωτηρίας μας, ας κοπιάσουμε με πολύ υπομονή στην έμπονη προσευχή, αποστρεφόμενη συνάμα την ρυπαρότητα κάθε είδους βλαπτικής αμαρτίας, και τώρα και εις το εξής και εις τους απεράντους αιώνας αμήν.