Κυριακή των Μυροφόρων 30 Απριλίου 2017
(αρ.φ 1. γράφει ο π. Μιχαήλ Στεφάνου, peripatitis.net)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἁριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Ὁ δὲ Πιλᾶτος ἐθαύμασεν εἰ ἤδη τέθνηκε, καὶ προσκαλεσάμενος τὸν κεντυρίωνα ἐπηρώτησεν αὐτὸν εἰ πάλαι ἀπέθανε· καὶ γνοὺς ἀπὸ τοῦ κεντυρίωνος ἐδωρήσατο τὸ σῶμα τῷ Ἰωσήφ. Καὶ ἀγοράσας σινδόνα καὶ καθελὼν αὐτὸν ἐνείλησε τῇ σινδόνι καὶ κατέθηκεν αὐτὸν ἐν μνημείῳ ὃ ἦν λελατομημένον ἐκ πέτρας, καὶ προσεκύλισε λίθον ἐπὶ τὴν θύραν τοῦ μνημείου. Ἡ δὲ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία Ἰωσῆ ἐθεώρουν ποῦ τίθεται. Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. Καὶ λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. Καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; Καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. Καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. Ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. Ἀλλ᾿ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. Καὶ ἐξελθοῦσαι ταχύ, ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ.
Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί γίνεται μνεία της παραλαβής του σώματος του Χριστού από τον ευσχήμων Ιωσήφ. Ο Ιωσήφ ήταν αξιοσέβαστο μέλος του Ιουδαϊκού συνεδρίου και γι’ αυτό ο ευαγγελιστής Μάρκος τονίζει ότι τόλμησε να πάει στον Πιλάτο και να ζητήσει το σώμα του Ιησού αδιαφορώντας για τις πιθανές συνέπειες της πράξης του. Από την άλλη αναφέρονται οι μυροφόρες γυναίκες (Μαρία η Μαγδαλινή, Μαρία του Ιωσή και η Σαλώμη) οι οποίες έφτασαν στο μνημείο με σκοπό να αρωματίσουν το σώμα του Χριστού, όμως εξεθαμβήθησαν, διότι άγγελος Κυρίου τις πληροφόρησε για την Ανάσταση του Θεανθρώπου.
Στην Θεία Λειτουργία βιώνουμε πάλιν και πολλάκις αυτό το γεγονός. Η Μεγάλη είσοδος είναι η μεταφορά του Σώματος του Χριστού στο κενό μνημείο δηλαδή την Αγία Τράπεζα. Με την απόθεση των Τιμίων Δώρων ο ιερέας λέει «Ο ευσχήμων Ιωσήφ από του ξύλου καθελών το άχραντόν σου σώμα, σινδόνι καθαρά ειλήσας και αρώμασι, εν μνήματι απέθετο» επιβεβαιώνοντας έτσι την πράξη του Ιωσήφ ενώ ταυτόχρονα θυμιάζει προσφέροντας έτσι τα μύρα των μυροφόρων γυναικών.
Μας κάνει εντύπωση το θάρρος των μυροφόρων γυναικών και του ευσχήμονος Ιωσήφ τη στιγμή που οι μαθητές του Χριστού κρύβονταν από τον φόβο τους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι τολμηροί και θαρρετοί σίγησαν και οι αφανείς αρίστευσαν.
Στις μέρες μας πολλοί είναι εκείνοι που κομπάζουν ως τάχατις ομολογητές του Χριστού και ως έτοιμοι να μαρτυρήσουν στο όνομά Του. Είναι απολύτως βέβαιο ότι αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα κρυφτούν μπροστά σε έναν ενδεχόμενο διωγμό και οι μετριοπαθείς και οι αφανείς θα ομολογήσουν για μία ακόμα φορά “Χριστόν Εσταυρωμένο και Αναστάντα εκ νεκρών”!!!
Ας μην βιαζόμαστε λοιπόν να ονοματίζουμε τους εαυτούς μας ως γνήσια τέκνα του Θεού διότι ο Ιωάννη ο πρόδρομος θα μας διαβεβαιώσει ότι δύναται ο Θεός από τους λίθους τούτους να εγείρει τέκνα στον Αβραάμ.
Πολλοί είναι αυτοί σήμερα, μεταξύ αυτών και κληρικοί που δημιουργούν σύγχρονες φατρίες και παρασυναγωγές πληγώνοντας έτσι με τον εγωισμό τους το Σώμα του Χριστού. Κάποιοι θεωρούν ότι είναι νέοι “Μάρκοι Ευγενικοί” οι οποίοι ως οι μόνοι κάτοχοι της αλήθειας καλούν τους πιστούς σε σχίσμα και ανυπακοή στους επισκόπους της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία μας δεν χρειάζεται τέτοιου είδους άλογους «επαναστάτες και ομολογητές» αλλά ταπεινούς και προσευχόμενους ανθρώπους οι οποίοι με διάκριση θα μιλούν ή θα σιωπούν όπου και όποτε χρειάζεται.
Η πρόκληση σχίσματος δεν ξεπλένεται λέει ένας πατέρας της Εκκλησίας ούτε με το αίμα του μαρτυρίου. Τόσο σοβαρό αμάρτημα είναι αυτό.
Ο Χριστός δεν ζητά από μας «ξέφρενες» ομολογίες, αλλά άμετρα ξεσπάσματα αγάπης για τον πλησίον μας.
Είθε λοιπόν οι μυροφόρες γυναίκες και ο ευσχήμων Ιωσήφ που το θάρρος τους μνημονεύεται σήμερα να είναι για μας πάντοτε οδοδείκτης της πνευματικής μας πορείας αμήν.